Перманентни остават усилията в катедра “Промишлен дизайн” на Русенския университет за модернизиране на материалната база на катедрата и създаване на една по-естетична, приветлива и съответстваща на специалността обстановка за провеждане на модерен и иновативно ориентиран учебен процес при обучението по дизайн. Не е случаен факта, че тя е една от най-добрите в България сред сродните структури за обучение по дизайн, осигуряваща учебния процес по всички дисциплини от учебния план на специалността. Организирана е, и адаптирана според особеностите и изискванията на отделните дисциплини и изпълняваните дейности.
Моменти от обучението за работа със CNC рутера
След вече създадените три специализирани творчески студия (учебно-изследователски лаборатории) по графичен дизайн и реклама, мултимедийно студио и студио за 3D дизайн (CAD-студио), през този месец (март) се положи началото на оборудване и на четвърто студио: по приложни изследвания в промишления дизайн (САМ -студио).
Моменти от обучението за работа със CNC рутера
По проект BG161PO003-1.2.04 „Развитие на приложните изследвания в изследователските организации в България” от Оперативна програма: ”РАЗВИТИЕ НА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТТА НА БЪЛГАРСКАТА ИКОНОМИКА” 2007-2013 г. на ЕВРОПЕЙСКИ ФОНД ЗА РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ, в новото студио влезе в експлоатация съвременен CNC - рутер.
Моменти от обучението за работа със CNC рутера
Очакваният резултат с придобиването му е, че катедрата ще се утвърди като конкурентен и устойчиво развиващ се център у нас за водене на научно-изследователски процес по дизайн и обучение на дизайнери за индустрията ни, което е в пряко съответствие със заложеното в Националната пътна карта за научна инфраструктура. Ще даде изключителната възможност на обучаващите се студенти за подобряване на ефекта от практическото им обучение и стимулиране на извън учебната дейност, за специализация и усъвършенстване на уменията им според интересите им.
Моменти от обучението за работа със CNC рутера
Това води до формиране в бъдещите дизайнери на навици и готовност за самостоятелно решаване на творчески задачи при професионална си реализация след завършване на обучението. Допълнително ще разшири възможността за участието на катедрата в пазара на услуги.